חשיבות החלבונים לספורטאים

שלום לכולם, אנחנו ממשיכים  בסדרת הכתבות בנושאי תזונה נכונה ומותאמת לאימונים J  הנושא שאתמקד בו הפעם הוא חשיבות צריכת חלבונים לספורטאים.

לחלבונים יש תפקידים חשובים לעוסקים בפעילות ספורטיבית:

  • בניית מסת שריר
  • פיתוח כוח
  • שיפור ביצועים באימונים ובמשחקים
  • שיפור הרכב גוף
  • שמירה על מסת העצם
  • שמירה על גדילה והתפתחות תקינה

במהלך פעילות גופנית מתרחש פירוק של חלבונים בשריר שיכול להימשך עד 24 שעות לאחר האימון, ולכן יש חשיבות רבה לצריכת חלבון לאורח כל היום ולאחר האימון.

מומלץ לשלב בתזונה מזונות חלבוניים מהחי (עוף, דגים, בשר, מוצרי חלב וביצים) ומהצומח (טופו, מוצרי סויה וקטניות).  כמו כן, מומלץ לגוון בין מזונות חלבוניים השונים, ולשלבם בכל ארוחה עיקרית במהלך היום בכמות דומה (ולא רק בתום האימון).

כמות החלבון המומלצת משתנה מאדם לאדם, בהתאם לסוג הפעילות, העצימות ומשך הפעילות, אך יש לזכור שלעוסקים בספורט צריכה מספקת של חלבון חשובה במיוחד!

במידה ויש לכם שאלות בנושא והתייעצות לגבי צריכת החלבון בתזונה שלכם, מוזמנים להגיב לכתבה או לפנות אלי בפרטיJ

 

נעמה הייק,
דיאטנית קלינית וספורט B.SC