דגשים תזונתיים לספורטאים צעירים

במסגרת הכתבה החודשית על תזונה נכונה לספורטאים, היום אתן לכם מספר דגשים חשובים וטיפים כיצד לאכול נכון לאורך היום (למי שפספס את הכתבה הקודמת- מומלץ להשלים אותה ולקרוא באתר :))

 אז על מה ספורטאים צעירים צריכים לשים דגש במשך היום?

  • חשוב מאד לאכול ארוחת בוקר משביעה עד שעתיים מהרגע שקמים (ולא רק לחטוף איזה פרוסת עוגה או תפוח…)
  • מומלץ לאכול בין 5-7 ארוחות ביום! עבור ספורטאים צעירים המתאמנים מספר פעמים בשבוע, חשוב מאד לא לפספס ארוחות.
  • חשוב להקפיד לאכול לפני אימון ולא להגיע לאימון רעבים, וכמובן אחרי אימון על מנת להשלים את האנרגיה שהוצאתם במהלך האימון ולסייע בבניית השרירים.
  • מומלץ לצרוך של מזונות עשירים בחלבון ב 3 ארוחות לפחות לאורך היום. מזונות עשירים בחלבון כוללים: מוצרי חלב, ביצים, עוף, דגים, בשר, טופו וקטניות.

חשוב להקפיד לצרוך חלבון לאחר אימון

  • יש לשלב פחמימות – לדוגמא לחם, פסטה, אורז, קינואה במרבית הארוחות במשך היום.
  • יש לשלב שומנים בריאים כגון שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזים ושקדים במשך היום.
  • מומלץ להוסיף סלט ירקות עשיר וגדול (המורכב מלפחות 3 סוגי ירקות) ב 1-2 ארוחות לפחות במשך היום.
  • יש חשיבות לצריכה מספקת של נוזלים לאורך היום על מנת למנוע מצב של התייבשות. בכדי לדעת שאינכם מיובשים, יש לשים לב לבצע השתן- אם הוא שקוף זה מצוין J שתן צהוב מראה על התייבשות ואז יש צורך לשתות מים. חשוב מאד להגיע לאימון לא מיובשים!

בהמשך אפרט על כל אחד מהדגשים והטיפים שהזכרתי ואדגיש את החשיבות שלהם.

אם יש לכם שאלות אענה בשמחה, מוזמנים להגיב על הפוסט או לשלוח לי שאלה בפייסבוק הפרטי.


נעמה הייק
דיאטנית קלינית וספורט